مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 07:152020-10-28سياسي

آیا کوروش کبیر همان ذوالقرنین در قران است؟


شاید یکی از ابهاماتی که گاهاً مطرح می شود، تشابه بین «کوروش» با «ذوالقرنین» که در کتاب آسمانی قران ذکر شده باشد، یک باستان شناسان یزدی معتقد است که هر چند اسنادی این موضوع را تایید می کند اما هنوز اجماع نظری در این باره وجود ندارد.

- ایسنا/یزد شاید یکی از ابهاماتی که گاهاً مطرح می شود، تشابه بین کوروش با ذوالقرنین که در کتاب آسمانی قران ذکر شده باشد، یک باستان شناسان یزدی معتقد است که هر چند اسنادی این موضوع را تایید می کند اما هنوز اجماع نظری در این باره وجود ندارد.

محسن میرجانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تشخیص کوروش به عنوان ذوالقرنین که در قران اشاره شده است، می گوید: یکی از مهمترین شواهد نسبت دادن کوروش به ذوالقرنین، آیات 83 تا 97 سوره کهف در قران مجید است که با این مطلع آغاز می شود؛ ای پیامبر از تو درباره شاخدار( ذوالقرنین) پرسیده می شود.

وی اضافه می کند: به نظر می رسد منشاء و شان نزول این آیات مربوط به ابهاماتی است که نضر بن حارث و برخی از بزرگان یهود مدینه ایجاد کرده اند و پیامبر در جواب آن ها به شرحی از صفات و خصائل ذوالقرنین و اقداماتش در ایجاد مانعی برای جلوگیری از تباهی یاجوج و ماجوج می پردازد.

وی با تاکید بر این که در خصوص هویت ذوالقرنین اجماع خاصی وجود ندارد، می گوید: افراد متعددی برای این موضوع مطرح شده اند و آنچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کوروش کبیر همان ذوالقرنین در قران است؟

آیا کوروش کبیر همان ذوالقرنین در قران است؟