مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 07:152020-10-28اجتماعي

آغاز شمارش معکوس برای شلیک تیر خلاص به رودخانه کرج


حدود 15 سال از آغاز ساخت یک تونل 30 کیلومتری در دل رشته کوه البرز برای انتقال آب از سد کرج تا تهران گذشته و حالا با اتمام ریزه کاری های این پروژه، - ایسنا/البرز حدود 15 سال از آغاز ساخت یک تونل 30 کیلومتری در دل رشته کوه البرز برای انتقال آب از سد کرج تا تهران گذشته و حالا با اتمام ریزه کاری های این پروژه، قرار است حجم زیادی از آب به جای حرکت در مسیر زیبای رودخانه کرج و جاده چالوس مستقیم وارد تونل و به تهران منتقل شود.

چیزی که از نظر فعالین زیست محیطی و شهروندان البرزی، پهن کردن فرش قرمز مرگ زیر پای رودخانه کرج و جاده چالوس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این طرح در طول چند سالی که در حال اجرا بوده تقریباً به طور کامل از سوی مجریان مبهم گذاشته شده است و اطلاعات زیادی از اثرات و چگونگی کارکرد آن در دسترس نیست اما معدود اطلاعات پراکنده ای که از آن در دسترس قرار گرفته نشان می دهد که برای این تونل 500 میلیارد تومان هزینه شده و می تواند سالانه 250 میلیون مترمکعب آب سد کرج را منتقل کند.

این در حالی است که سد کرج در بهترین حالت 200 میلیون مترمکعب گنجایش دارد! یکی دیگر از عجایب تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران این است که توان حجمی آن در انتقال آب 16 مترمکعب در ثانیه برآورد می شود در حالی که دبی پایه رودخانه کرج پنج مترمکعب در ثانیه است! همه این دغدغه ها د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز شمارش معکوس برای شلیک تیر خلاص به رودخانه کرج

آغاز شمارش معکوس برای شلیک تیر خلاص به رودخانه کرج