مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 12:502020-10-29فرهنگي

سریالِ سرقت از شهر


آبان 97 که خبر سرقت کاشی های سقاخانه قاجاری چهارراه نقاشی منتشر شد، بحث درباره چرایی فقدان حس تعلق شهروندان به شهر، در محافل فرهنگی اصفهان بالا گرفت.

- حالا در آبان ماه 99 کاشف به عمل آمده که پنج ردیف دیگر از کاشی های این سقاخانه هم مفقودشده و این یعنی، سریالِ سرقت از شهر همچنان ادامه دارد.

حسِ تعلق ؛ برای تعریفِ این حس و اهمیت آن، هزار جمله می شود نوشت و برای تقویت آن نیز هزار برنامه می توان تعریف و اجرا کرد اما اینجا و در این گزارش، ماجرای سرقت کاشی های سقاخانه چهار راه نقاشی، کنار موضوع برداشته شدن ناگهانی سردیس های صائب و مشتاق و نیز، بیم از دست رفتن سردرهای کاشی کاری شده و واجد ارزشِ مغازه های خیابان طالقانی و چهارباغ پایین قرارگرفته تا بررسی شود که آیا همه این سرقت ها، تخریب ها و بی توجهی ها ناشی از فقدان حس تعلق شهروندان به شهر است؟ مهدی تمیزی، عضو انجمن ایکوموس ایران به ایسنا می گوید: در هر جامعه ای نخستین رکن، مردم هستند و دولت، رکن نظارتی، قانون گذاری و اجرای آن را دارد.

اگر مردم مراقب شهرشان باشند ارزش و اعتبار آن شهر رشد می کند، اگر با اسطوره هایشان برخورد خوبی داشته باشند، می توانند فرهنگ دیرینه و امروز خود را به جهانیان معرفی کنند و من به عنوان یک شهروند، گاهی از غر زدن ها و ناراحتی مردم خسته می شوم، چون همه چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریالِ سرقت از شهر

سریالِ سرقت از شهر