مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 20:352020-10-30سياسي

مرزهایی که هنوز بوی شهدا می دهند


یادمان شهدای سیرانبند و بوالحسن از مناطق عملیاتی دفاع مقدس غرب و شمال غرب کشور است که هنوز هم عطر و بوی شهادت در این مناطق به مشام می رسد.

- یادمان شهدای سیرانبند، در ضلع شرقی کوه آربابا جاده ای باریک و پر پیچ وخم از طریق بویین سفلی و بافاصله 13 کیلومتری شهر بانه قرار دارد که به نقطه صفر مرزی با عراق متصل است.

جمال محمودیان از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، در شرح حادثه شهدای غریب و گمنام سیرانبند می گوید: در تیرماه سال 1361 در زندان روستای توریور از توابع سنندج 30 نفر از رزمندگان اسلام که همگی جزء نیروهای سپاه، پیشمرگان کرد مسلمان، بسیج، ارتش، ژاندارمری، جهادسازندگی و مردم عادی بودند به اسارت حزب دمکرات درآمدند.

وی گفت: مدتی گذشته که شنیدیم رزمندگان اسلام با انجام عملیات عرصه را بر دشمن تنگ کرده بودند و حزب هم از ترس حمله رزمندگان و آزادی اسرای توریور تصمیم گرفتند اسرا را به زندان شماره دو دوله تو منتقل کنند به این ترتیب اسرا که تعدادشان به 30 نفر می رسید پای پیاده به مقصد جنگل های آلواتان حرکت دادند.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس ادامه می دهد: حزب دمکرات، رزمندگان را در مسیری صعب العبور و کوهستانی 18 روز تمام با پای پیاده و بدون لباس و غذای کافی به دنبال خودشان می کشیدند درحالی که چشمه های آب قدم به قدم جلوی چشمشان می جوشید اما به آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزهایی که هنوز بوی شهدا می دهند

مرزهایی که هنوز بوی شهدا می دهند