مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 08:302020-10-31اقتصادي

آیا یوزهای یزد هیچ گاه پدر خواهند شد؟


در حالی که هنوز هم رویای احیای جمعیت یوز آسیایی یکی از دغدغه در دل مردم وجود دارد این مسئله نیازمند عزمی ملی است و همتی نیز در این باره در یزد وجود ندارد اما دغدغه هایی چون ارتقای سطح حفاطت زیستگاه های حیوانات به طور جد دنبال می شود.

- ایسنا/یزد در حالی که هنوز هم رویای احیای جمعیت یوز آسیایی یکی از دغدغه در دل مردم وجود دارد این مسئله نیازمند عزمی ملی است و همتی نیز در این باره در یزد وجود ندارد اما دغدغه هایی چون ارتقای سطح حفاطت زیستگاه های حیوانات به طور جد دنبال می شود.

یوزپلنگ یا یوز آسیایی از مهمترین گونه های در حال انقراض حیات وحش کشورمان و از سرمایه های غنی استان های یوزخیزی مانند یزد به شمار می رود اما در حالی شاهد اقداماتی در برخی نقاط کشور برای احیای این جمعیت هستیم که به هر دلیلی تاکنون تلاش موثری برای حفظ این گونه در یزد اتفاق نیفتاده و به نوعی یزد در این باره روزه سکوت اختیار کرده است.

تکثیر نیمه طبیعی یوز یکی از اقداماتی است که استان یزد می توانست به عنوان راهکار برای احیای جمعیت یوز در این خطه دنبال کند ولی عامدانه یا به صورت سهوی شاهد کوتاهی در این باره طی سالیان گذشته بوده ایم به نوعی که منجر به سرد شدن انگیزه ها و بعضاً هدر رفت سرمایه ها و تغییر سیاست گذاری ها از این سمت و سو و فراموش شدن یوز در استان یزد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا یوزهای یزد هیچ گاه پدر خواهند شد؟

آیا یوزهای یزد هیچ گاه پدر خواهند شد؟