مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 11:152020-10-31حوادث

ساماندهی 5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت


5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، - ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: 5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول دارای شناسنامه اموالی شدند.

مسعود حلاج پور در جمع خبرنگاران تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: 5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول در طرح ساماندهی اشیا سال جاری دارای شناسنامه اموالی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: این اموال بعد از ثبت در فهرست اموال دارایی کشور، در برنامه سامانه جام نیز قرار گرفته و به صورت تخصصی عکاسی و در آرشیو موزه رشت نگهداری خواهند شد؛ در این طرح علاوه بر ساماندهی اطلاعاتی ، بخشی سکه های مورد نظر از لحاظ کالبدی نیز ساماندهی شدند.

وی با اشاره اینکه این طرح در شش ماه کاری از اردیبهشت لغایت تا پایان مهر انجام شده است، گفت: با ثبت این آثار به عنوان بخش مهمی از مجموعه ارزشمند موزه رشت زمینه انجام مطالعات و پروژه های علمی و تخصصی پژوهشگران در مقاطع علمی متفاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی 5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت

ساماندهی 5000 عدد از سکه های تاریخی موزه رشت