مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 11:352020-10-31پزشكي

برنامه 2 وزارتخانه برای کنترل چاقی در دانش آموزان


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از اجرای برنامه مشترک معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای کنترل چاقی دانش آموزان خبر داد.

- مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از اجرای برنامه مشترک معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای کنترل چاقی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: امروزه مشکل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان 5 تا 18 سال در جهان به صورت یک مشکل همگانی درآمده است و به سرعت رو به افزایش است.

وی افزود: این معضل از یک سو ناشی از تغییر الگوی غذایی و مصرف غذاهای پرانرژی با ظاهر جذاب ولی با ارزش غذایی کم، مصرف میان وعده های حاوی مقدار زیادی قند، نمک و چربی، مصرف ناکافی مواد غذایی دارای فیبر و از سوی دیگر، کاهش فعالیت جسمانی روزانه و تنش های عصبی ناشی از زندگی ماشینی حاکم در بیشتر جوامع می باشد.

وی ادامه داد: از پیامدهای نامطلوب چاقی در دوران کودکی و نوجوانی می توان افزایش خطر دیابت نوع 2، اختلالات چربی خون، کبد چرب، پرفشاری خون، آسم، مشکلات تنفسی و بیماری های قلبی، عروقی را نام برد.

عبداللهی بیان کرد: بر اساس نتایج بررسی های ملی انجام شده حدود 20 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه 2 وزارتخانه برای کنترل چاقی در دانش آموزان

برنامه 2 وزارتخانه برای کنترل چاقی در دانش آموزان