مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 14:052020-10-31بين الملل

نخستین نشست کمیته مشترک مصر-عراق پس از 31 سال


در نخستین نشست کمیته عالی مشترک مصری ـ عراقی پس از 31 سال، با حضور نخست وزیران دو کشور، 15 توافق و تفاهم همکاری امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با سفر مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر و هیأت همراهش به بغداد، نخستین نشست کمیته عالی مشترک مصری - عراقی در بغداد برگزار شد و طی آن 15 توافق نامه و یادداشت تفاهم و همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف امضا شد.

به نوشته پایگاه خبری الوطن مصر، نخستین نشست کمیته عالی مشترک مصری - عراقی، پس از نزدیک به 31 سال، امروز با حضور نخست وزیران دو کشور و شماری از وزرا و مقامات مسئول برگزار شد.

  امروز مصطفی الکاظمی در مقر نخست وزیری به استقبال همتای مصری خود رفت و پس از آن نخستین نشست این کمیته به ریاست هر دو نخست وزیر برگزار شد.

  وزرای برق و انرژی تجدیدپذیر، نفت و سرمایه های معدنی، نیروی  انسانی، همکاری بین المللی، بهداشت و جمعیت، اسکان - تاسیسات و جوامع شهری، حمل و نقل، حمل و نقل هوایی، تجارت و صنایع و رییس اجرایی هیأت سرمایه گذاری و مناطق آزاد و شماری دیگر از مقامات مسئول دولتی در این سفر، مدبولی را همراهی می کنند.

کمیته عالی مشترک مصری - عراقی از زمان تشکیل تاکنون تنها دوبار در سالهای 1988 و 1989 تشکیل جلسه داده بود و از آن زمان تاکنون هیچ نشستی تشکیل نداده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشست کمیته مشترک مصر-عراق پس از 31 سال

نخستین نشست کمیته مشترک مصر-عراق پس از 31 سال