مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 04:352020-11-01اقتصادي

رویش 360 گیاه دارویی در نراتع چادگان


بیش از 360 نوع گیاه دارویی در شهرستان چادگان وجود دارد که می تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند.

-    قاسم خلیلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: شهرستان چادگان با داشتن آب و هوای سالم یکی از مناطقی است که در آن بیش از 360 نوع گیاهان دارویی در بخش مرکزی و چنارود پرورش می یابد که به علت عدم آشنایی کشاورزان بعضی از گونه ها از بین رفته و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مدیر منابع طبیعی چادگان افزود: در شهرستان چادگان 25 هکتار از مراتع به کشت موسیر و کرفس کوهی اختصاص دارد که در کشت این دو نوع از گیاهان به صورت ویژه کشت در بخش چنار رود انجام می شود.

وی گفت: کشت گیاهان دارویی مانند موسیر، کتیرا، کرفس، گزانگبین و کنگر درآمدزایی خوبی برای معیشت کشاورزان شهرستان دارد که با مشاوره کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان چادگان نسبت به کشت این گیاهان اقدام می شود.

خلیلی اظهار داشت: شهرستان چادگان به لحاظ آب وهوا و همچنین زمین های مرغوب بهترین مراتع را دارد که می توان در کشت گیاهان دارویی اقدام کرد که هم درآمدزایی خوبی برای کشاورزان دارد و هم گیاهان دارویی باکیفیت خوب تولید و به بازار عرضه می شود.

مدیر منابع طبیعی چادگان تصریح کرد: گیاه گزانگبین در سال های گذشته در بخش چنار رود شهرستان چادگان کشت می شده ولی به علت عدم آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویش 360 گیاه دارویی در نراتع چادگان

رویش 360 گیاه دارویی در نراتع چادگان