مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-01فرهنگي

جلد 89 از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد


هشتاد و نهمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تحقیق و تالیف پروین متواری سورکی توسط انتشارات این سازمان منتشر و روانه بازار نشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هشتاد و نهمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی به معرفی 300 جلد نسخه خطی نسخه پرداخته است.

موضوعات مربوط به هشتاد و نهمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی در حوزه علوم دینی، عرفانی، ادبی، نجوم، ریاضیات، طب، ادعیه و علوم غریبه است.

برخی از رساله های معرفی شده در این کتاب متعلق به کتابخانه شیخ محمدعلی دیانی در بیرجند است.

هشتاد و نهمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دو بخش کتاب شناسی و نسخه شناسی تدوین شده که بخش کتاب شناسی شامل دو قسمت توصیفی و تحلیلی می شود و ترتیب معرفی نسخه ها شامل کتاب شناسی، سرشناسه مؤلف، عنوان، تکرار نام مؤلف و سایر پدیدآورندگان، زبان، معرفی کتاب، آغاز، انجام و انجامه، منابع مورد استفاده در شناسایی و معرفی نسخه می شود.

پروین متواری سورکی مؤلف هشتاد و نهمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مقدمه این کتاب درباره ترتیب معرفی نسخه ها چنین آوره است: ترتیب تنظیم فهرست به ترتیب شماره بازیابی مندرج بر عطف نسخه که برابر با شماره ردیف نسخه در قفسه مخزن نسخ خطی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلد 89 از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد

جلد 89 از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد