مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 06:502020-11-01فرهنگي

«در روشنای دانش»؛ گذر و نظری بر احوال و آثار استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو


کتاب «در روشنای دانش» بیست و یکمین اثر مکتوب دانشنامه استان همدان، با موضوع زندگینامه، آثار و احوال استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو، فرهیخته همدانی به چاپ رسید.

- ایسنا/همدان کتاب در روشنای دانش بیست و یکمین اثر مکتوب دانشنامه استان همدان، با موضوع زندگینامه، آثار و احوال استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو، فرهیخته همدانی به چاپ رسید.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان با اشاره به شخصیت ممتاز و چندوجهی استاد ذکاوتی، او را از سرمایه های ارزشمند استان دانست و گفت: نگاه انتقادی استاد، برجستگی خاصی به آثار و آرای او بخشیده، از جمله نقد استاد بر اشعار حافظ و آرای نویسندگان و اندیشمندان بزرگ که به دور از تعصب مطرح شده است.

حیطه های کمتر شناخته شده نظیر آنچه درباره نُقطَویان و حروفیه گفته ، از علاقمندی های استاد است که در این کتاب نیز بدان پرداخته شده است.

تیمور آقامحمدی با اشاره به حافظه قدرتمند استاد ذکاوتی در یادآوری خاطرات، تبیین نظرات و آراء مطرح کرد: کتاب در روشنای دانش در چهار فصل تنظیم شده است؛ بخش اول زیست نامه که به زندگی، تحصیل و شرح احوال خاندان استاد ذکاوتی اختصاص دارد، بخش دوم آثار که به معرفی تألیف و ترجمه های ارزشمند استاد اختصاص یافته و نکات ارزنده ای را درباره انگیزه تألیف یا ترجمه و محتوای آثار در بر دارد، بخش سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«در روشنای دانش»؛ گذر و نظری بر احوال و آثار استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو

«در روشنای دانش»؛ گذر و نظری بر احوال و آثار استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو