مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 11:052020-11-01اجتماعي

ارس ستان های خراسان شمالی از خطر تهدید دام ها در امان می مانند


رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ارس ستان های این استان از خطر تهدید دام ها در امان می مانند.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ارس ستان های این استان از خطر تهدید دام ها در امان می مانند.

مهدی قدیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه 434 هزار و 550 هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان را جنگل تشکیل می دهد، اظهارکرد: 25 هزار هکتار از مساحت جنگل های استان، جنگل های هیرکانی و مابقی ایران تورانی هستند.

وی با بیان اینکه گونه قالب در جنگل های ایران تورانی، درختان ارس هستند، افزود: درخت های ارس در خراسان شمالی از قدمت خیلی بالایی برخوردار هستند که یکی از آن ها که حتی به عنوان میراث طبیعی نیز به ثبت ملی رسیده است ارس سرانی در شهرستان شیروان می باشد.

قدیمی ادامه داد: یکی از شاخص های قابل توجه درخت ارس مقاومت بالای این گونه جنگلی است به طوریکه می تواند درجه دمای زیر 30 درجه در زمستان و تا حدود دو ماه کم آبی را در تابستان تحمل کند.

وی توضیح داد: در گذشته از چوب درخت ارس به دلیل مقاومت خیلی بالای آن برای تیرهای سقف و یا هیزم استفاده می شد اما هم اکنون دیگر از این درخت چنین استفاده ای نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارس ستان های خراسان شمالی از خطر تهدید دام ها در امان می مانند

ارس ستان های خراسان شمالی از خطر تهدید دام ها در امان می مانند