مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 11:552020-11-01سياسي

قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود


دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور با انتقاد از لایحه تجارت گفت: در حال حاضر کشور آمادگی تغییرات بنیادین را ندارد و قضات هم سال ها طول می کشد تا رویه های خود را تغییر دهند، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه تجارت در سال پایانی مجلس دهم مطرح و سه دفتر از پنج دفتر آن علیرغم انتقاد فعالان اقتصادی به تصویب نمایندگان مجلس رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.

اما شورای نگهبان با توجه به تغییر شکلی لایحه تجارت در مجلس آن را به استناد اصل 74 قانون اساسی به مجلس بازگرداند تا ایرادات آن رفع شود.

حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن استقبال از ایراد شورای نگهبان به لایحه تجارت گفت: برای تدوین لایحه مهمی همچون لایحه تجارت باید کار کارشناسی کافی انجام و از ظرفیت اقتصادانان و تشکلهای اقتصادی استفاده می شد اما متاسفانه این موضوع در فرایند تدوین لایحه تجارت مورد توجه قرار نگرفت.

وی با اشاره به برخی مفاد لایحه تجارت اضافه کرد: برخی تغییراتی که در لایحه تجارت نسبت به قانون تجارت اعمال شده است، مورد تایید کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار نیست و فعالان اقتصادی در آن دخیل نبوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود

قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود