مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 12:052020-11-01حوادث

قصه لرز زمین از زبان زلزله شناسان/ آیا سرمای هوا باعث وقوع زلزله های اخیر شده؟


درگفت وگو با زلزله شناسان پرسیده ایم که آیا سرمای هوا باعث وقوع زلزله های اخیر شده است؟ - در گزارشی به این موضوع پرداخته است که آیا سردشدن زمین باعث زمین لرزه می شود؟ سوم آبان که مرز میان قزوین و همدان لرزید و آوج کانون زلزله معرفی شد در فواصلی دورتر، پل سفید مازندران، شهمیرزاد سمنان، سلطان آباد خراسان رضوی و تخت هرمزگان هم لرزید و این شد سندی دیگر برای عده ای که نتیجه بگیرند چون پاییز رسیده، قطار زلزله های ایران هم دوباره به راه افتاده است.

چشم ملت ترسیده است.

زلزله مهیب 7/3 ریشتری کرمانشاه که کانونش در نزدیکی های ازگله بود و خاک سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و کرند و قصرشیرین و ثلاث باباجانی را به توبره کشید در یکی از روزهای سرد آبان 96 اتفاق افتاد.

زلزله 6/6 ریشتری بم که جمعه پنجم دی 82  شهر و ارگ عظیم بم را مثل پنبه حلاجی شده زد هم مصادف بود با سرمای هوا، ولی آیا حق با مردم است و میان تغییر فصل ها و وقوع زلزله های شدید رابطه معناداری وجود دارد یا این فقط تصور ماست که دانسته هایمان از زلزله و رفتار زمین فقط محدود است به تجربه های اندک مان و حسی که از زلزله های بزرگ در روح و جانمان می ماند؟ سرما مقصر نیست چهار فصل سال چیزی نیست جز تغییر محور گردش زمین به دور خورشید نسبت به استوا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه لرز زمین از زبان زلزله شناسان/ آیا سرمای هوا باعث وقوع زلزله های اخیر شده؟

قصه لرز زمین از زبان زلزله شناسان/ آیا سرمای هوا باعث وقوع زلزله های اخیر شده؟