مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 16:052020-11-01فرهنگي

انتخاب موضوع «دو بیتی خوانی» ابتکار سیزدهمین «موسیقی نواحی» است


سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

در پیام حسینی آمده است: هوالسمیع هر ناحیتی از این سرزمین به لحن و لهجه ای آراسته که در آیینه موسیقی، به منظری خوش تر و زیباتر تماشایی شده است.

موسیقی نواحی منظومه آداب و آیین مردمانی است که یک سره در غم و شادی و کار و کوشش، به نوا و نغمه زیسته اند و آنچه به یادگار شنیده می شود؛ مرحمت دست ها و لب هایی است که در رنج و گنج جز به شکرگزاری نجنبیده اند.

میراث موسیقی نواحی هیچ گاه به خستگی و ملال از پا ننشسته است و اکنون اگر به گرانمایگی می بالد و امیدوارانی دارد؛ بر ماست که دانسته در این دریا به صید مروارید، همت کنیم که فرداییان، ما را به نیکی فرایاد آرند.

جشنواره موسیقی نواحی به همین آرمان و آرزو متولد شده است و برگزاری سیزدهمین دوره آن در اوقات دشوار جان گیری و جهان گیری کرونا ، دستی به دعاست که مگر به نوا و آواز امید، این بلا از این آبادی رخت بربندد که از پس هر بلایی، بهاری در راه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب موضوع «دو بیتی خوانی» ابتکار سیزدهمین «موسیقی نواحی» است

انتخاب موضوع «دو بیتی خوانی» ابتکار سیزدهمین «موسیقی نواحی» است