مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 17:452020-11-01اقتصادي

تولید 92 تن سیب زمینی در هر هکتار


در یک رکورد جدید در تولید سیب زمینی در استان اردبیل، زارعی نوآور توانست 92 تن سیب زمینی را در هر هکتار با مرغوبیت خاص روانه بازار مصرف کند.

- رییس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل 11 آبان در جریان بازدید از این واحد تولید نمونه سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: ما با شرایط متفاوت در تولید سیب زمینی روبه رو هستیم به طوری که با توجه به وضعیت منابع آبی سعی بر تولید سیب زمینی با کمترین آب مصرفی است.

احدی عالی تصریح کرد: شرایط خاصی را در حمایت و همچنین توسعه چنین مجموعه هایی شاهد هستیم به طوری که اراضی یکپارچه به اجرای پروژه آبیاری مدرن و تحت فشار کمک کرده است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از شیوه های جدید آبیاری علاوه بر افزایش تولید، به مرغوبیت نیز منجر شده و در دشت اردبیل که با کمبود منابع آب روبه رو هستیم، کشاورزان موفق شدند سیب زمینی های خوبی را تولید کنند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اضافه کرد: این امر نه تنها به صرفه جویی 30 درصد منابع آب کمک کرده بلکه به 20 درصد افزایش تولید نیز منجر شده به طوری که مزرعه نمونه تولید سیب زمینی در اردبیل شکل گرفته تا با انتقال تکنولوژی های جدید بتوانیم شرایط مناسبی را برای زارعین شاهد باشیم.

احدی عالی ادامه داد: با تأمین بذر مورد نیاز و اصلاح شده در سیب زمینی توناژ تولید افزایش یافته و مبارزه با بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 92 تن سیب زمینی در هر هکتار

تولید 92 تن سیب زمینی در هر هکتار