مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 05:552020-11-02اقتصادي

جنجال برنج های دپو شده جمع شد/ ترخیص از امروز


بعد از مدتها حاشیه و اختلاف نظر درباره تامین ارز و ترخیص برنج های دپو شده در گمرک و بنادر، در نهایت به دنبال اعلام گمرک مبنی بر متروکه کردن برنج هایی که در آستانه فاسد شدن قرار دارند، - صدور کد رهگیری بانک برای این محصول، تسریع و ترخیص از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هشدار گمرک نسبت به اینکه برنج های دپو شده در آستانه فاسد شدن قرار گرفته اند و از سوی دیگر انتقاد واردکنندگان و صاحبان این برنج ها، جریان تازه ای در رابطه با ترخیص این کالا به راه انداخت.

ماجرا از این قرار بود که طبق گزارش گمرک ایران، حدود 230 هزار تن برنج از سال گذشته در گمرک و بنادر انباشت شد ولی با وجود اظهار به گمرک به دلیل عدم تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک امکان ترخیص نداشت.

حتی در این بین زمانی که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی این مجوز به گمرک داده شدکه کالاهای اساسی از جمله برنج را به صورت درصدی ترخیص کند این امکان به دلیل عملکرد بانک ها فراهم نشد، به هر حال با توجه به اینکه احراز و اعلام اینکه ثبت سفارشی در صف تأمین ارز است یا خیر، به عهده بانک های عامل است، این بانک ها براساس بخشنامه بانک مرکزی از صدور گواهی مبنی بر قرارگیری کالا در صف تامین ارز امتناع کرده و امکان ترخیص درصدی از محموله های کالاهای وارداتی وجود نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال برنج های دپو شده جمع شد/ ترخیص از امروز

جنجال برنج های دپو شده جمع شد/ ترخیص از امروز