مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 08:102020-11-02اجتماعي

از محیط بانان پرمشغله اما عاشق تا دوستی های خاله خرسه


این بار قصه در منطقه حفاظت شده شراء در 10 هزار هکتار جان می گیرد و قهرمانان آن مردانی هستند با دلی گرفته از شرارت و قساوت مثال زدنی آدمیانی از جنس بی رحمی، - خبرگزاری فارس همدان- سولماز عنایتی؛ صبح که چشمانشان را باز می کنند، خبری از ساختمان های بی روح سیمانی که عصر مدرنیته به دنبال بزک آن با طرح ها و متریال جدید است، در میان نیست؛ فقط دشت و کوه؛ همچون شعر سهراب دشت هایی چه فراخ/ کوه هایی چه بلند/ نکند اندوهی سر رسد از پس کوه.

طلوع خورشید را پیش از شهر و قبل از اینکه مردم بیدار شوند، بر فراز ارتفاعات، وقتی که وحوش به سنگ و تخته جان می دمند، به نظاره ایستادند، زیباترین تصویری که آغازگر روز آدمی می شود.

تنها عشق به طبیعت و آنچه به آن تعلق دارد انگیزه می شود آفتاب نزده، راهی دشت و دمن شوی و به دنبال نگهداری از این امانت برآیی، حتی گاهی به رسم امانتداری و حفظ این ثروت برای آیندگان جان دهی.

تقریبا داستان هر روز و شب تکراری است، تکراری لذت بخش در کنار آموزه های جدید طبیعت که خالی از خطر نیست، خطری نه از جانب طبیعت بلکه از سوی انسان که بر انسان و طبیعت فرو می آید.

گاهی اسلحه ای غیر مجاز کمر به قتل وحوش می بندد و گاهی آدمی قاتل گیاهان می شود، اما اگر در این میان دلباخته و سَرسپرده پیمانی باشی ظلم به حیوان و گیاه را تاب نمی آوری و  به قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از محیط بانان پرمشغله اما عاشق تا دوستی های خاله خرسه

از محیط بانان پرمشغله اما عاشق تا دوستی های خاله خرسه