مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 08:252020-11-02فرهنگي

کشف آثار معماری دوره اشکانی در محوطه تاریخی ویران شهر


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دومین فصل کاوش و گمانه زنی باستان شناسی در محوطه ویرانشهر فاروج به کشف بقایای معماری دوره اشکانی منجر شد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دومین فصل کاوش و گمانه زنی باستان شناسی در محوطه ویرانشهر فاروج به کشف بقایای معماری دوره اشکانی منجر شد.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه انجام مطالعات باستان شناسی در این محوطه تاریخی به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است، اظهارکرد: این کاوش های امسال نیز از مهر ماه گذشته با سرپرستی مشترک دکتر میثم لباف خانیکی و دکتر روکو رانته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دو ناحیه از محوطه تاریخی ویران شهر کاوش شده است، افزود: شواهدی از استحکامات دفاعی بارو و سازه های معماری در محدوده داخلی این سکونت گاه اشکانی آشکار شد.

مستوفیان ادامه داد: ویرانشهر محوطه ای محصور به مساحت 14 هکتار است که پیش از این به عنوان استقرار گاه ساسانی معرفی شده بود اما کاوش های اخیر نشان داد این سکونت گاه در دوره اشکانی تاسیس شده و تا اواسط دوره ساسانی مسکونی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آثار معماری دوره اشکانی در محوطه تاریخی ویران شهر

کشف آثار معماری دوره اشکانی در محوطه تاریخی ویران شهر