مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 08:402020-11-02اقتصادي

40 درصد تولید سالانه عسل همدان در نهاوند صورت می گیرد


شهرستان نهاوند با تولید بیش از 40 درصد عسل استان همدان سالانه یک هزار و 500 تن از این محصول باارزش را روانه بازار مصرف می کند.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و مزارع طبیعی فراوان یکی از محل های اصلی پرورش زنبور عسل در استان است.

وی گفت: سالانه یک هزار و 500 تن عسل تولید می کند که از این میزان یک هزار تن توسط زنبورداران بومی و 500 تن  نیز توسط  زنبورداران مهاجر تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: صنعت زنبورداری در صورتی که با شیوه های نوین و علمی فعالیت کند می تواند عامل خوبی برای اشتغالزایی باشد اما با توجه به اینکه اغلب زنبورداران شهرستان همچنان به صورت سنتی فعالیت می کنند برای رسیدن به بازارهای بزرگ تر و منطقه ای نیازمند برندسازی و توجه بیشتر هستند.

وی به استعدادها و ظرفیت های خاص شهرستان در زمینه پرورش زنبورعسل و فراورده های آن اشاره کرد و افزود: نهاوند دارای بزرگ ترین مزارع گشنیز در کشور است و این یک مزیت بزرگ برای زنبورداران به شمار می رود که از این گیاه گل دار و دارویی برای تغذیه زنبورها و تولید عسل بهره می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد تولید سالانه عسل همدان در نهاوند صورت می گیرد

40 درصد تولید سالانه عسل همدان در نهاوند صورت می گیرد