مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 09:452020-11-02سياسي

آینده شعر را خوب می بینیم/جوایز مستقل کمبودها را جبران می کنند


من به آینده خوشبین هستم و نظر مثبتی دارم و فکر می کنم به رغم آن که در این سال ها چهره هایی مثل شاملو و شاعرانی که در دهه 40 داشتیم دیگر تکرار نشده اند، - ولی کار در جریان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مشیت علایی شاعر و پژوهشگر درباره جایزه شعر شاملو و برگزاری جوایز مستقل ادبی گفت: همین که این جایزه، یک جایزه مستقل است، امتیاز آن است زیرا جوایز دولتی اگر نخواهیم بگوییم خیلی جانبدارانه اند، دست کم می شود گفت که صداها وچهره های معترض را چندان لحاظ نمی کنند.

وی افزود: البته حرکت هایی هم صورت گرفته مثلا همین اواخر در یک دانشگاه دولتی دانشجویان بزرگداشتی برای شاملو برگزار کردند که این ها را به فال نیک می گیریم.

به هرحال جوایز مستقل کمبودی را که در فضای ادبی امروز ما احساس می شود و قصوری را که از جانب نهادهای دولتی در برگزاری جوایز ادبی احساس می شود، تا حدودی جبران می کنند.

این پژوهشگر که داور مرحله دوم پنجمین دوره از جایزه شاملو بود، درباره کیفیت آثار ارسالی گفت: سطح آثار به نظرم متوسط مایل به ضعیف بودند.

علایی درباره داوری آثار منتشر نشده به صورت کتاب چاپی نیز گفت: مهم نیست که شعر منتشر شده باشد یا نه، اگر کسی شعری دارد که می تواند در جایزه شرکت کند می تواند آن را ارائه دهد و صرف انتشار نیافتن به صورت کتاب چاپی نمی تواند مانع از شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده شعر را خوب می بینیم/جوایز مستقل کمبودها را جبران می کنند

آینده شعر را خوب می بینیم/جوایز مستقل کمبودها را جبران می کنند