مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 10:202020-11-02اقتصادي

چالش فرآورده های غذایی زیرپله ای


مدیرکل فٰرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید زیرپله ای و تقلبی برخی مواد غذایی گفت: این محصولات نام و نشان و مجوز هم ندارند.

- در این گرانی و شرایط اقتصادی خاص، عده ای سودجو ممکن است تاریخ مصرف یا انقضای محصولات را تغییر و یا بسته بندی ها را تعویض و یا مواد نامرغوب به بازار عرضه کنند که این مراکز به محض اینکه از سوی مردم گزارش شود و یا بازرسان در سطح عرضه با آن مواجه شوند، بلافاصله پلمب و محصولاتشان جمع آوری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدحسین عزیزی در نشست خبری ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران گفت: از چندین سال قبل سازمان غذا و دارو چراغ راهنمایی بر بسته بندی مواد غذایی قرار داده است که با رنگ قرمز، سبز و زرد وجود یه ماده غذایی که زیاده روی در مصرف آن برای انسان خطرناک است را مشخص کرده است.

وی افزود: زیاده روی در مصرف نمک، شکر و روغن عاملی برای بروز بیماری ها خواهد بود بنابراین در صورتی که نمک، شکر یا روغن در ماده غذایی زیاد باشد رنگ قرمز بر بسته بندی آن درج می شود.

به این ترتیب رنگ زرد نشان دهنده خطر متوسط و رنگ سبز نشان دهنده سالم بودن ماده غذایی است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کالری اظهار کرد: اضافه وزن عاملی برای تضعیف سیستم دفاعی بدن است و با افزایش وزن احتمال ابتلا به بیماری های دیابت، چربی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش فرآورده های غذایی زیرپله ای

چالش فرآورده های غذایی زیرپله ای