مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 10:402020-11-02اقتصادي

جزییات طرح های بهینه سازی پالایشگاه ها در قالب قانون حمایت از صنایع پایین دستی


با توجه به مزیت های منطقه ای بندر جاسک در سواحل مکران می توان با احداث پتروپالایشگاه ها در این منطقه زمینه احداث پارک های شیمیایی را فراهم کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بنابر گزارش مؤسسه بین المللی وود مکنزی درباره اکتشافات منابع هیدروکربنی جهان در سال 2019 میلادی، شرکت ملی نفت ایران در جایگاه نخست کشف نفت و گاز در جهان قرار گرفته است.

با این حال سهم ایران در صنعت پالایش نفت هیچ تناسبی با میزان ذخایر نفت و گاز آن ندارد.

کشور ایران با ظرفیت پالایش دو میلیون و سیصد هزار بشکه حدود 2 درصد از ظرفیت پالایش جهانی را در اختیار دارد و دارای رتبه دهم بین سایر کشورهای دارای این صنعت است.

این مقدار از ظرفیت پالایشی نیز به دلیل وجود پالایشگاه های قدیمی در ایران با پیچیدگی پایین، بازدهی چندانی در مقایسه با پتروپالایشگاه های مدرن سایر کشورها ندارد.

بررسی ها نشان می دهد از سال 2008 تا 2020 میلادی بیشتر کشور های جهان به سمت افزایش ظرفیت پالایشی خود به منظور ایجاد ارزش افزوده و حداکثرسازی سود خود با احداث پتروپالایشگاه ها حرکت کرده اند.

به عنوان مثال گزارش های موسسه IHS نشان می دهد در آسیا کشورهایی از جمله چین، عربستان، کویت، امارات و مالزی سرمایه گذاری های کلانی برای افزایش ظرفیت پالایشی خود انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح های بهینه سازی پالایشگاه ها در قالب قانون حمایت از صنایع پایین دستی

جزییات طرح های بهینه سازی پالایشگاه ها در قالب قانون حمایت از صنایع پایین دستی