مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-02اقتصادي

وجود 4 میلیون مصرف کننده مستمر و تفننی موادمخدر در کشور


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موادمخدر آسیبی است که همه کشور را مستقیم و غیرمستقیم درگیر خود کرده است و امروز بالغ بر 4 میلیون نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر و تفننی موادمخدر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان نظام پزشکی ایران با هدف کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد در کشور در قالب ارتقاء سطح دانش پزشکی اعتیاد و حمایت از حقوق بیماران (معتادان) با اجرای برنامه‌های پیشگیری، درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد به مدت دو سال امضا شد.

سردار دکتر اسکندر مؤمنی- دبیرکل ستاد صبح امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: موادمخدر آسیبی است که همه کشور را مستقیم و غیرمستقیم درگیر خود کرده است و امروز بالغ بر 4 میلیون نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر و تفننی موادمخدر هستند.

وی افزود: 40 درصد زندانیان زندان‌های کشور به‌صورت مستقیم و 30 درصد به‌طور غیرمستقیم مرتبط با جرائم موادمخدر هستند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، جرائم خشن، سرقت‌ها و.

ریشه در معضل موادمخدر دارد.

دبیرکل ستاد تأکید کرد: برای حل معضل اجتماعی موادمخدر، باید از ظرفیت‌ گروه‌های مرجع به‌ویژه جامعه پزشکی استفاده کرد تا با یاری یکدیگر، این امر ساماندهی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 4 میلیون مصرف کننده مستمر و تفننی موادمخدر در کشور

وجود 4 میلیون مصرف کننده مستمر و تفننی موادمخدر در کشور