مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 12:102020-11-02اقتصادي

ذخیره گاز در منطقه خانگیران به 2 میلیارد مترمکعب می رسد


مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، از افزایش بیش از 40 درصدی ذخیره گاز طبیعی در مخزن شوریجه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم وقاری در این باره گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 740 میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع ذخیره سازی و مخزن شوریجه ذخیره شده است.

وی افزود: این مقدار از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد افزایش داشته که با هدف ذخیره گاز شیرین در فصل گرما و برداشت در فصل سرما در سال های اخیر نقش مهمی در تأمین گاز فصل زمستان شبکه شمال و شمال شرق کشور ایفا کرده است.

اکنون در این مجتمع با انجام برنامه های مناسب تعمیرات و بهره برداری، توربوکمپرسورهای تزریق در بهترین وضع سرویس دهی و پایداری قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول هم اکنون امکان تزریق 13 میلیون مترمکعب گاز در روز با سه ردیف کمپرسور فراهم است که 3 میلیون بیش از ظرفیت اسمی است، ضمن اینکه با همت متخصصان و مهندسان داخلی، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تعمیرات و خرید قطعات این تجهیزات شده است.

در پایان آبان ماه ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه به 2 میلیارد متر مکعب می رسد که می تواند پایداری گازرسانی به مناطق شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره گاز در منطقه خانگیران به 2 میلیارد مترمکعب می رسد

ذخیره گاز در منطقه خانگیران به 2 میلیارد مترمکعب می رسد