مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 13:402020-11-02اقتصادي

پیشنهاد رییس پژوهشکده وزارت اقتصاد برای کاهش نرخ سود سپرده به 15 درصد


رییس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد از تهیه پیشنهادی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 15 درصد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکتا اشرفی مشاور وزیر و رییس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد امروز در نشست تخصصی مقاوم سازی و بازدارندگی و پیروزی در جنگ اقتصادی در محل سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: انتخابات 2020 آمریکا بسیاری از بازارهای جهانی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

همچنین امسال ترور سردار سلیمانی و ناآرامی های عراق و اقدامات سازمان همکاری اقتصادی و نیز اعتراضات علیه دولت ها در کشورهای مختلف مانند هنگ کنگ، فرانسه و لبنان باعث شد بازارهای اقتصادی امسال تحت تأثیر قرار بگیرند.

وی همچنین همه گیری کرونا را مانعی برای روند رشد اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت: با شروع بیماری کرونا رشد اقتصادی کشور ما در سال 98 منهای 7 درصد بود که در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد اقتصادی اکثر کشورها منفی شده است.

به گفته اشرفی، طبق آمار بانک مرکزی در سه ماه اول سال جاری رشد اقتصادی در کشورمان منفی است که البته در مقایسه با سه ماه اول سال 98 روند رشد کشورهای منطقه میزان آسیب کمتری دیده است.

رییس پژوهشکده اقتصادی وزارت اقتصاد همچنین یکی از شاخص ها را نرخ تشکیل سرمایه ثابت دانست که طی 10 سال گذشته فقط در سه یا چهار سال نرخ رشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد رییس پژوهشکده وزارت اقتصاد برای کاهش نرخ سود سپرده به 15 درصد

پیشنهاد رییس پژوهشکده وزارت اقتصاد برای کاهش نرخ سود سپرده به 15 درصد