مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 18:552020-11-02بين الملل

عراق: با اسراییل سازش نمی کنیم/ مدافع آرمان فلسطین و قدس می مانیم


سخنگوی نخست وزیر عراق ضمن رد شایعات درباره هر گونه تصمیم کشورش برای سازش با رژیم صهیونیستی گفت که دولت و ملت عراق، دفاع از آرمان فلسطین و قدس به عنوان پایتخت فلسطینی ها را اعلام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سخنگوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز دوشنبه تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی عراق، عادی سازی روابط با رژیم اسراییل ممنوع است و همه سیاستمداران باید به میهن پرستی متعهد بوده و به احساسات ملت فلسطین احترام گذارند.

احمد ملا طلال در گفت وگو با بخش عربی رادیو و تلویزیون ترکیه تی .

آر .

تی گفت: بر اساس قانون اساسی عراق عادی سازی با اسراییل ممنوع است و موضوع امضای توافق صلح میان هر کدام از کشورهای امارات، بحرین و سودان با اسراییل، یک مسئله داخلی مربوط به این کشورهاست.

آنها خودشان به وضعیت سیاسی کشورشان و روابط خارجی خود واقف هستند.

وی افزود: شاید درباره برخی احزاب و جریان های سیاسی در عراق( در قضیه مخالفت با سازش) استثنائاتی وجود داشته باشد و ممکن است یک طرف یا طرف هایی در عراق، در یک مقطع یا مقاطعی، مواضع، اقدامات و تحرکاتی اعلام نشده داشته اند؛ اما با این حال ، این استثنائات و مواضع ،گام ها و حرکت های اعلام نشده، روند کلی مردم و دولت عراق را تغییر نمی دهد و دولت عراق حمایت خود را از صیانت از مسئله فلسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: با اسراییل سازش نمی کنیم/ مدافع آرمان فلسطین و قدس می مانیم

عراق: با اسراییل سازش نمی کنیم/ مدافع آرمان فلسطین و قدس می مانیم