مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 22:052020-11-02اقتصادي

پیروزی بایدن با بازار جهانی نفت چه می کند؟


بازار نفت که در سال پاندمی با ابهامات فراوانی دست و پنجه نرم کرد اکنون با ابهام دیگری در آستانه انتخابات آمریکا روبرو شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اویل پرایس، اگر جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات پیروز شود، نه تنها تاثیر قابل توجهی روی صنعت نفت آمریکا خواهد داشت بلکه ممکن است عرضه جهانی نفت را در مدت یک سال متاثر کند.

برخلاف رویکرد فشار حداکثری دونالد ترامپ در قبال ایران و تشدید تحریمها علیه صنعت نفت ایران، بایدن قول داده است مسیری برای بازگشت به دیپلماسی و مذاکره را به ایران عرضه کند.

اگر آمریکا و ایران به پای میز مذاکره برگردند، این احتمال وجود دارد که از تحریمهای سخت گیرانه آمریکا علیه صادرات نفت ایران کاسته شود و راه را برای بازگشت حدود دو میلیون بشکه در روز صادرات نفت ایران به بازار هموار کند.

تحلیلگران می گویند اگرچه چنین اتفاقی یک شبه نخواهد افتاد اما بازار هنوز خیلی ضعیف و شکننده است و قادر نیست دو میلیون بشکه در روز دیگر عرضه را جذب کند و مصرف جهانی نفت حداقل تا پایان سال 2021 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت.

بازگشت بخشی از صادرات نفت ایران به بازار در مدت یک سال، مانع بزرگ دیگری برای گروه اوپک پلاس ایجاد خواهد کرد که تولیدش را با هدف متوازن کردن عرضه و تقاضا و تقویت قیمتها به میزان بالایی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی بایدن با بازار جهانی نفت چه می کند؟

پیروزی بایدن با بازار جهانی نفت چه می کند؟