مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 07:052020-11-03سياسي

انقلاب اسلامی در زنجان


تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان، در داخل ایران دارای بازتاب های حمایتی بود، در این بین مردم انقلابی و پرشور زنجان در حرکتی خودجوش و دسته جمعی به حمایت از این حرکت پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، ضربه مهلکی به حضور ایادی آمریکا در تاریخ 13 آبان 1358 وارد ساخت.

این حرکت در داخل ایران دارای بازتاب های حمایتی بود، در این بین مردم انقلابی و پرشور زنجان در حرکتی خودجوش و دسته جمعی به حمایت از این حرکت پرداختند، در این زمینه در کتاب انقلاب اسلامی در زنجان که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است:  تسخیر سفارت آمریکا واقعه ای بود که عکس العمل مردم زنجان را به همراه داشت، تسخیر سفارت آمریکا، هم به وسیله  مسؤولان اجرایی و هم به وسیله مردم حمایت شد.

محمدحسین مهدوی، استاندار زنجان، با ارسال تلگرامی به رهبری انقلاب اسلامی از اقدام دانشجویان حمایت کرد.

  وی در تلگرام خود خاطرنشان کرد: این صحیح ترین گامی است که برای تداوم  انقلاب پس از سرنگونی شاه سابق بایستی برداشته می شد .

  مردم زنجان نیز به مناسبت های مختلف از این اقدام دانشجویان حمایت کرده بودند، از آن جمله زمانی که گفته می شد عده ای از گروگان های آمریکایی در هتل بیمه زنجان نگهداری می شوند، مردم به دعوت جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی در زنجان

انقلاب اسلامی در زنجان