مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 16:552020-11-03سياسي

اسلام از یک منطق فکری در برابر بلایا برخوردار است


آیت الله اعرافی با بیان اینکه ما در اسلام شاهد یک الگوی مقاومت در برابر حوادث طبیعی و پیش بینی نشده هستیم گفت:ضلع نخست این مقاومت این است که اسلام از منطق فکری در برابر بلایا برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمشکلات علمی و دانشی بسیاری برای بشر پدید آورده است، عنوان کرد: هر چند نظام آموزش به سمت فضای مجازی حرکت کرده اما خواه ناخواه با ضعفی روبرو شده که می تواند برای بشر زیان آور باشد.

اعرافی از آسیب های فرهنگی کرونا به ویژه مخدوش کردن ارتباطات عاطفی و خانوادگی یاد کرد و گفت: آسیب دیگر، ضربه به زیرساخت های بشر به ویژه زیرساخت های حوزه سلامت از جمله نیروهای این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه بر اثر شیوع کرونا مسجدهای ما با تعطیلی و کاهش نمازگزاران مواجه و بسیاری از مناسک دینی تعطیل شد، تصریح کرد: بشر از نظر عاطفی و روحی نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و گریبان گیر پرسش های دینی مختلف نیز شده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما در اسلام شاهد یک الگوی مقاومت در برابر حوادث طبیعی و پیش بینی نشده از جمله بلاها هستیم و وظیفه بزرگان و علمای دینی است که این الگو را منتشر کنند؛ ضلع نخست این مقاومت این است که اسلام از یک منطق فکری در برابر بلایا برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلام از یک منطق فکری در برابر بلایا برخوردار است

اسلام از یک منطق فکری در برابر بلایا برخوردار است