مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 05:402020-11-04فرهنگي

جنجالی که مجسمه های بی کیفیت دوباره به راه انداخت


ساخت مجسمه و سردیس های باکیفیت از مشاهیر و قهرمانان ملی می تواند راهی فرهنگی برای معرفی بزرگان یک کشور به نسل های آینده تلقی شود؛ فرصتی که اگر درست از آن استفاده نشود، - جی پلاس ، مدت ها است که از محوطه خانه هنرمندان ایران به عنوان باغ مجسمه یاد می شود و به واسطه آن تعدادی مجسمه هم در فضای بیرونی این بنا نصب شده است.

ایسنا نوشت؛ در روزهای اخیر برخی مسوولان شهرداری در خانه هنرمندان حاضر شدند تا از 22 سردیس جدید در جریان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر رونمایی کنند؛ سردیس هایی که برگرفته از چهره های بزرگانی چون عباس کیارستمی، علی حاتمی، علی نصیریان، داوود رشیدی، پرویزفنی زاده، محمدعلی کشاورز و جمیله شیخی، پرویز تناولی و مجید انتظامی بود.

اما نصب این مجسمه ها از همان بدو امر با انتقادهایی مواجه شد که شباهت نداشتن به چهره هنرمند مورد نظر، نمونه ای از آنها بود.

به عنوان مثال در این سردیس ها، مجسمه عباس کیارستمی بدون عینک ساخته شده است؛ عینکی که یکی از بارزه های اصلی شخصیت این هنرمند فقید بود.

یا برای مثال سردیس های مرحوم پرویز فنی زاده و علی نصیریان نیز شباهتی را که باید، به این کاراکترها ندارند.

این در حالی است که چندی پیش هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ تاکید کرده بود که طراحی نامناسب و اجرای غلط توسط افراد ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجالی که مجسمه های بی کیفیت دوباره به راه انداخت

جنجالی که مجسمه های بی کیفیت دوباره به راه انداخت