مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 06:552020-11-04دانش

سیستم جدید جی پی اس برای شناسایی رازهای اقیانوس ها


محققان از ابداع یک سیستم موقعیت یابی مکانی جدید برای شناسایی رازهای اقیانوس ها خبر داده اند تا مشکلات فعلی برای اکتشاف در عمق آب ها برطرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی یک سیستم صوتی آکوستیک طراحی کرده اند که مانند جی پی اس در عمق دریاها و اقیانوس ها عمل می کند، ولی برای تداوم فعالیت نیازی به باتری ندارد.

این سیستم که سیستم محلی سازی زیرآبی عقب گردی یا یو بی ال نام دارد، برای فعالیت مبتنی بر استفاده از علائم رادیویی برای تولید پالس های دیجیتال است.

*مشکلات سیستم جی پی اس در زیر آب اگر چه سیستم جی پی اس برای موقعیت یابی بر روی زمین کاربرد و موفقیت فراوانی داشته، اما استفاده از آن در زیر آب دریاها امکان پذیر نیست و از همین رو از سال ها قبل محققان درصدد یافتن روشی جایگزین برای موقعیت یابی مکانی و ناوبری در زیر آب دریاها و اقیانوس ها بوده اند تا بتوانند بدون مشکل از نقطه ای به نقطه دیگر برسند.

موقعیت یابی موفق در زیر آب دریا و اقیانوس علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی و علمی کاربردهای نظامی هم دارد و لذا نظامیان نیز از ابداع چنین فناوری استقبال می کنند.

با توجه به اینکه سه چهارم سطح کره زمین پوشیده از آب است، طراحی سیستم جی پی اس زیرآبی برای دسترسی به نقاط غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم جدید جی پی اس برای شناسایی رازهای اقیانوس ها

سیستم جدید جی پی اس برای شناسایی رازهای اقیانوس ها