مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-04اقتصادي

آغاز ریل گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان از سمت بندر چابهار


امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ریل گذاری راه آهن چابهار ـ زاهدان از سمت بندر چابهار آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است تا چندین پروژه های دریایی و بندری را افتتاح کند، همچنین ریل گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان به طول 628 کیلومتر از سمت چابهار آغاز شود.

بنا بر این گزارش بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران ظرفیت زیادی در توسعه ترانزیت و مناسبات حمل و نقلی ایران و کشورهای همسایه دارد.

ایجاد کریدور ریلی شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به خط آهن از گذشته در دستورکار قرار گرفت.

راه آهن چابهار ـ زاهدان به طول 628 کیلومتر در دو بخش شمالی و جنوبی و هر کدام 4 قطعه جمعا 8 قطعه در حال احداث است که بخش جنوبی 312 کیلومتر و بخش شمالی 316 کیلومتر طول دارد.

بخش شمالی خط آهن چابهار ـ زاهدان از ایرانشهر آغاز شده و پس از عبور از خاش و ایستگاه جیگولی به زاهدان می رسد و بخش جنوبی این خط آهن پس از چابهار از نیکشهر عبور کرده و به ایرانشهر متصل می شود.

در این پروژه که به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال احداث است از ریلی ملی تولیدات شرکت ذوب آهن اصفهان استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ریل گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان از سمت بندر چابهار

آغاز ریل گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان از سمت بندر چابهار