مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 11:452020-11-04بين الملل

آمریکا رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد


آمریکا با طی کردن روند خروج یک ساله خود از توافق پاریس، امروز چهارشنبه رسما از این توافق اقلیمی بین المللی خارج و به اولین کشور جهان تبدیل شد که از این پیمان خارج می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ که از همان هفته های آغازین آغاز به کار او در مقام رییس جمهور خروج از توافق اقلیمی پاریس را در دستور کار خود قرار داده بود، امروز رسما از این توافق خارج شد.

بنا بر گزارش هیل ، با طی شدن روند یکساله خروج آمریکا از توافق پاریس امروز چهارشنبه رسما این کشور از این توافق بین المللی خارج شد چهاردهم آبان ماه سال گذشته بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا به سازمان ملل اطلاع داده که فرایند خروج از توافق اقلیمی پاریس را آغاز کرد و این فرایند یک سال به طول می انجامد.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می شود، ذیل چارچوب پیمان نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و امور مالی است که از سال 2020 شروع می شود.

متن توافق از سوی نمایندگان 195 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل در پاریس مذاکره و با اجماع در 12 دسامبر 2015 تصویب شد و 22 آوریل 2016 در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد

آمریکا رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد