مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-05اقتصادي

افزایش قیمت دلار ربطی به ترخیص اخیر کالا از گمرک ندارد


رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید آنچه که در روزهای گذشته در ترخیص کالاها از گمرک اجرایی شده، ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارد و نباید به مردم آدرس غلط داد.

- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید آنچه که در روزهای گذشته در ترخیص کالاها از گمرک اجرایی شده، ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارد و نباید به مردم آدرس غلط داد.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تغییرات و تصمیمات جدید ارزی که طی روزهای گذشته از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام شده، موضوع واردات در مقابل صادرات مجددا به رسمیت شناخته شده است و سیاستی که به اشتباه طی چهار ماه گذشته متوقف شده بود و در چارچوب آن با واگذاری ارز به واردکنندگان توسط صادرکنندگان مخالفت می شد تغییر کرد که این موضوع به طور قطع، باعث تسهیل و تسریع برگشت ارزهای صادراتی خواهد شد.

وی افزود: نکته دیگری که در این تصمیمات وجود دارد، تهاتر است که در این قالب، شرکتهای بزرگ طی توافقی منابع ارزی صادراتی خود را در اختیار واردکنندگان مشخصی قرار می دهند.

همچنین مشکل رسوب کالا با اجرایی شدن واردات از محل ارز متقاضی نیز حل و فصل خواهد شد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به برخی هجمه‌های صورت گرفته در روزهای گذشته به تصمیمات جدید، اظهار کرد: عده ای معتقدند که این مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت دلار ربطی به ترخیص اخیر کالا از گمرک ندارد

افزایش قیمت دلار ربطی به ترخیص اخیر کالا از گمرک ندارد