مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 07:102020-11-05اجتماعي

ورود چهار هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ورود چهار هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان خبر داد.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: چهار هزار پرنده مهاجر از جمله درناهای خاکستری پاییز امسال میهمان تالاب میقان اراک شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، رضا میرزایی روز پنجشنبه همزمان با روز استانی درنا (15 آبان ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار این پرندگان مهاجردر قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد و یکی از علل آن گرمای هوا و بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه است.

وی بیان کرد: با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه تنها پرندگانی که از سلامت برخوردار و قادر به پرواز هستند اقدام به مهاجرت کرده اند و شمار زیادی از آن ها با بیماری زمین گیر شده و چرخه کوچ سالانه خود را ادامه نداده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: کوچ پرندگان هر سال بسته به نوع شرایط اقیلمی از شهریوریا اواسط مهرماه آغاز و تا دی ماه نیز ادامه دارد اما اوج حضور درناهای خاکستری در این تالاب 15 آبان ماه است که به ابتکار مقامات استانی به عنوان یک ظرفیت گردشگری دیده شده و نام روز درناها برای آن انتخاب شده است.

میرزایی اظهار داشت: اگر سرمای زودهنگام رخ دهد، پرندگان پوست نازک در تالاب میقان اراک، زودتر از سایر پرندگان این منطقه را ترک می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود چهار هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان

ورود چهار هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان