مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 07:202020-11-05اقتصادي

ذخایر چهار میلیارد تنی سنگ های تزیینی در کشور


دبیرکل انجمن سنگ ایران با بیان اینکه گفت: میزان ذخایر اکتشافی سنگ تزیینی و نمای کشور چهار میلیارد تن برآورد شده و پیش بینی می شود به همین میزان ذخایر کشف نشده در کشور وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، «احمد شریفی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد: فعال سازی یک واحد معدنی سنگ تزیینی و نما برای تولید سالانه 20 هزار تن، نیازمند سرمایه‌گذاری هفت تا 10 میلیارد تومانی است.

دبیرکل انجمن سنگ ایران ادامه داد: امروز ارزش یک دستگاه لودر که از ماشین آلات مورد نیاز در معادن است به پنج میلیارد تومان می رسد و بازدهی معدن با ماشین آلات فرسوده و ناکارآمد، نمی تواند جهش تولید را به همراه داشته باشد.

وی افزود: شرایط تحریم و بحران کرونا برروی همه اقلام تاثیر خود را گذاشته و در بخش سنگ های تزیینی و نما وضع عوارض بر صادرات کوپ(قله) در نیمه نخست امسال تاثیر خود را بر روند تولید و صادرات گذاشت و تاکنون آمار رسمی صادرات 6 ماهه امسال در بخش سنگ تزیینی و نما از سوی گمرک در اختیار این انجمن قرار نگرفته است.

پیش از این اعلام شده بود: سال 97 بالغ بر 581 هزار تن سنگ فرآوری شده به ارزش 144 میلیون دلار و یک میلیون تن سنگ کوپ (نیمه فرآوری) به ارزش 161 میلیون دلار به مقاصد صادراتی راه یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر چهار میلیارد تنی سنگ های تزیینی در کشور

ذخایر چهار میلیارد تنی سنگ های تزیینی در کشور