مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 07:352020-11-05اقتصادي

سمنان ظرفیت توسعه گیاه کینوا را دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت های این استان در زمینه محصولات متعدد کشاورزی گفت: در این استان ظرفیت توسعه گیاه کینوا وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد پیش از ظهر امروز در جلسه کشاورزی دانش بنیان در سمنان اظهار کرد: استان سمنان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص ظرفیت تولید گیاه کینوا را در وسعت زیاد دارد.

وی گفت: استان سمنان می تواند با تولید کینوا در وسعت زیاد تأمین کننده نیاز کشور نیز باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: کینوا محصولی کم آب بر و دارای پروتیین بالاست و می تواند جایگزین کشت برنج شود.

میرعماد با بیان اینکه سمنان می تواند نقش مهمی در تولید انبوه کینوا داشته باشد افزود: این محصول فسادپذیر و نیاز به انبارهای خاص دارد و باید شرکت هایی برای خرید محصول کینوا به کشاورزان معرفی شود.

وی اظهار داشت: بازار فروش محصول کینوا نگرانی و دغدغه اصلی کشاورزان است و اگر این دغدغه حل شود تولید این محصول در استان نیز بهبود و افزایش می یابد و رغبت کشاورزان به کشت این محصول ارتقا می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رویکرد فعالیت در حوزه کشاورزی از روش های سنتی به مدرن تغییریافته است و باید بستر این رویکرد فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان ظرفیت توسعه گیاه کینوا را دارد

سمنان ظرفیت توسعه گیاه کینوا را دارد