مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 09:052020-11-05اقتصادي

پیش بینی برداشت 180 هزار تن چغندر در نهاوند


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از پیش بینی برداشت 180 هزار تن چغندر در این شهرستان خبر داد.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به شرایط خوب شهرستان در زمینه بارش های مساعد سال گذشته و به ویژه در زمینه کشت چغندر قند بیش بینی می شود بیش از 180 هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت چغندر استان به شمار می رود که در سال زراعی جاری 3 هزار هکتار از اراضی زراعی آن زیر کشت چغندر قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند متوسط برداشت از هر هکتار را بین 60 تا 70 هزار تن عنوان کرد و افزود: متوسط عملکرد تولید چغندر در نهاوند 60 تا 70 هزار تن برداشت محصول است.

وی ادامه داد: البته با توجه به شرایط مساعد و استفاده از شیوه های علمی، یکی از کشاورزان نهاوند در بخش گیان امسال 165 هزار تن در هکتار محصول برداشت کرده است که این رقم رکوردی کم نظیر در سطح کشور است.

باباعلی به شرایط مساعد این محصول در شهرستان اشاره کرد و افزود: از جمله شرایط مساعد برای کشت چغندر استفاده از شیوه های مکانیزه در کشاورزی است که در همین خصوص چغندرکاران با استفاده بهینه از آب چاه های عمیق و تجهیز اراضی خود به آبیاری تحت فشار علاوه بر کاهش مصرف 85 درصدی آب باعث بالا رفتن کیفیت آن نیز شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 180 هزار تن چغندر در نهاوند

پیش بینی برداشت 180 هزار تن چغندر در نهاوند