مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 21:052020-11-05سياسي

اتصال بافت تاریخی بلادشاپور به شهر دهدشت


طی تفاهم نامه ای با اداره میراث فرهنگی مقرر شد بافت تاریخی بلادشاپور به شهر دهدشت متصل شود.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد شهردار دهدشت گفت: طی تفاهم نامه ای با اداره میراث فرهنگی مقرر شد بافت تاریخی بلادشاپور به شهر دهدشت متصل شود.

احسان تابش نژاد در بازدید از بافت تاریخی دهدشت که با حضور اعضای شورای شهر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همراه بود، از این بافت به عنوان بخشی از تاریخ تمدن کهگیلویه نام برد و اظهار داشت: باید این بافت تاریخی به محلی امن و مناسب برای حضور شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

شهردار دهدشت از اتصال بافت تاریخی به شهر خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای بین شهرداری و میراث فرهنگی جهت احداث یک مسیر تعریف شده و انجام سنگ فرش از یکی از خیابان های منتهی به حوزه شهر قدیم و بافت تاریخی شهر انجام شد.

وی تصریح کرد: این میسر بصورتی است که محدوده میراث فرهنگی، کاروان سرا و بافت های مرمت شده زندگی در آن جریان پیدا کند و به سمت رونق فعالیت های اقتصادی،بازارچه، جذب سرمایه گزار، کافی شاپ و رستوران پیش رود که این بافت متصل به شهر شود و زندگی در آن جریان پیدا کند و بعد از مدتی دوباره دچار فرسایش نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تابش نژاد همچنین از سنگ فرش و فضای سبز پارک متصل به این بافت با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال بافت تاریخی بلادشاپور به شهر دهدشت

اتصال بافت تاریخی بلادشاپور به شهر دهدشت