مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 03:502020-11-06سياسي

تحلیل «وطن امروز» از چرایی تسخیر سفارتخانه ها


حمله به مرکز جاسوسی آمریکا در تهران، همزمان حمله به سیاست های سازشکارانه دولت بازرگان هم بود و البته کوتاه کردن دست یکی، قطع دست آن دیگری هم بود.

- چنان که استعفای دولت بازرگان بر محور نگذاشتند کار کنیم پس می رویم ، پس از تسخیر لانه جاسوسی بر خلاف استعفاهای دیگرش، توسط حضرت امام پذیرفته شد و آمریکایی ها آخرین راه ارتباطی با ایران را از دست دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وطن امروز نوشت: پاسخ این پرسش که چه کسانی سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند، دیگر بدیهی به نظر می رسد.

نقش مخالفان ایرانی آمریکا در این تسخیر روشن است اما آنان که دولت را در دست داشتند و حامی رابطه با آمریکا و بلکه وارد شدن از در سازش با ایالات متحده بودند نیز، نقش پررنگی در شکل گیری این رویداد داشتند و می توان گفت سازش کاری آنان زمینه را فراهم کرد برای آن که دانشجویان پیرو خط امام، تسخیر سفارت آمریکا را گزینه ای ناگزیر در برابر خود ببینند.

مهدی بازرگان و دولت موقتش نه فقط از تعامل عادی و حتی دوستانه میان ایران و آمریکا استقبال می کردند، بلکه خود این تعامل را در پشت پرده سیاست پیش برده و تا حدی اجرایی هم کرده بودند.

این در حالی بود که دولت آمریکا به دلیل عدم استرداد دیکتاتور مخلوع ایران، خشم دیرینه مردم ایران از ایالات متحده را شعله ور کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل «وطن امروز» از چرایی تسخیر سفارتخانه ها

تحلیل «وطن امروز» از چرایی تسخیر سفارتخانه ها