مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 04:002020-11-06پزشكي

علت 60 درصد مرگ های کرونایی/چالش بیماری های غیر واگیر


نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و مقابله با بیماری های غیر واگیر، گفت: 60 درصد از افرادی که در اثر کرونا فوت می کنند، حداقل از یکی از بیماری های غیر واگیر رنج می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، باقر لاریجانی، با بیان اینکه افراد دچار عامل های خطر بیماری های غیر واگیر در همه جای دنیا در معرض خطر بالاتری از ابتلاء به درجه شدید بیماری کووید 19 هستند، افزود: ارزیابی خطر می تواند پیامدهای بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از این بحران را تقلیل دهد.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر، با اشاره به چالش های جدی در بحث ارائه مراقبت بیماری های غیر واگیر اظهار کرد: با توجه به شیوع بالای دیابت و استئوپروز در کشور و افزایش تعداد تست های تشخیصی، آمارهای مربوط به ابتلاء و مرگ و میر در این گروه از بیماران نیز چشمگیر است.

وی با سندمیک خواندن ارتباط بین بیماری های غیر واگیر و کووید 19 افزود: چالش کووید 19 تأثیر و تأثر در بیماری های عفونی و بیماری های غیر واگیر را القا می کند که تشدید کننده هم هستند.

لاریجانی افزود: 60 درصد از افرادی که در اثر ابتلاء به کووید 19 دچار مرگ می شوند، حداقل از یکی از بیماری های غیر واگیر رنج می برند.

وی همچنین بر لزوم متوقف نشدن جریان ارائه خدمات بیماری های غیر واگیر در دوره مواجهه و درگیری با بیماری کووی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت 60 درصد مرگ های کرونایی/چالش بیماری های غیر واگیر

علت 60 درصد مرگ های کرونایی/چالش بیماری های غیر واگیر