مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 04:052020-11-06سياسي

ترسیم توهمی یک اسطوره


نشانه شناسی ترامپ در مورد این پدیده پرحاشیه و خارج از عرف سیاست به ما چه می گوید؟ - نشانه شناسی ترامپ در مورد این پدیده پرحاشیه و خارج از عرف سیاست به ما چه می گوید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید رضا شعیری، استاد دانشگاه تربیت مدرس، در یادداشتی در روزنامه ایران درباره شخصیت نشانه ای ترامپ نوشته است: گاهی یک عنصر بیگانه یا همان دیگری، بحث روزِ فرهنگ خودی می شود و بودن و نبودنش اهمیت پیدا می کند.

به تعبیر یوری لوتمان مبدع نظریه فرهنگی سپهرنشانه ای ، بعضی از چیزهای بیرون از فرهنگ یک جامعه، گاهی چنان جذب و هضم در آن فرهنگ می شوند که دیگر نمی شود گفت آن امر بیرون از فرهنگ است.

ترامپ یکی از آن دیگری هایی است که برای بسیاری از جوامع دنیا از جمله ایران - به عنوان کشوری که بیشترین تنش را با پدیده ترامپ تجربه کرده است - دارای اهمیت شده.

مردم اخبار مربوط به او را دنبال می کنند و شخصیت او را به نقد می گذارند.

در چند ماه اخیر که موضوع انتخابات امریکا داغ بود هم این که در انتخابات چه اتفاقی می افتد و تکلیف ترامپ چه می شود بحث داغ محافل ایرانی شد.

بنابراین در روزهای رأی گیری و انتخابات امریکا بر آن شدیم تا تحلیلی از شخصیت نشانه ای ترامپ به دست دهیم تا با مرور رفتار نشانه ای او، پرده برداریم از این شخصیت متورم که در توهم اسطوره شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم توهمی یک اسطوره

ترسیم توهمی یک اسطوره