مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 06:552020-11-07اقتصادي

870 تن چای در رامسر خریداری شده است


رییس اداره چای شهرستان رامسر از خرید 870 تن برگ سبز چای در منطقه خبر داد و گفت: 97 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

- اردلان بالابندیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای که معمولاً از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه ادامه دارد گفت: در این شهرستان میزان خرید برگ سبز 870 تن بوده که از این مقدار 49 درصد برگ سبز درجه یک و 51 درصد برگ سبز درجه 2 به ارزش ریالی 3 میلیارد و 320 میلیون تومان و 97 درصد مطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز استحصالی توسط 3 کارخانه فعال رامسر (فردوس، ساداتشهر و کتالم به میزان 196 تن چای خشک استحصال شده است.

وی تصریح کرد: در سال 99 با افزایش قیمت برگ سبز چای روبرو بودن و قیمت برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلوگرم 46 هزار ریال و برگ سبز درجه دو 33 هزار ریال بوده است واین امر باعث ایجاد انگیزه و امید بیشتر برای چایکاران و ورود آنها به باغ جهت عملیات به باغی و تولید برگ سبز را در پیش داشته است.

این مسئول گفت: هر ساله پس از برداشت برگ سبز چای با اعطای تسهیلات به چایکاران به عنوان عملیات به زراعی هرس کف بر و کمر بر چای و همچنین تسهیلات بمنظور خرید موتور و ماشین آلات برگ چین هرس علف تراش و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

870 تن چای در رامسر خریداری شده است

870 تن چای در رامسر خریداری شده است