مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 08:402020-11-07پزشكي

چرا موسیقی ما را تحت تأثیر قرار می دهد؟


یک مطالعه موفقیت آمیز در زمینه تصویربرداری الکتروانسفالوگرافی(EEG) دریچه ای را برای تحقیق در زمینه لذت بردن از موسیقی در آینده باز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، هرکسی می تواند با شنیدن آهنگ مورد علاقه خود، لذت یا مو به تن سیخ شدن را در سراسر بدن خود تجربه کند.

ما می دانیم که گوش دادن به موسیقی می تواند احساسات زیادی از لذت تا غصه را در ما برانگیخته کند و مطالعات تصویربرداری از مغز قبلا نشان داده است که فعالیت های مغزی بسیاری در مناطق پاداش مغز وجود دارد که با موسیقی تحریک می شود.

یک مطالعه جدید از گروهی از دانشمندان مغز و اعصاب فرانسوی بینش جدیدی در مورد چگونگی تولید این احساس در مغز ما بر اثر شنیدن موسیقی ارائه می دهد.

این تحقیق برای اولین بار است که این پدیده را با استفاده از نوع جدیدی از سیستم EEG با چگالی بالا بررسی می کند که اجازه می دهد فعالیت الکتریکی در محیط های طبیعی تر اندازه گیری شود.

محققان در مطالعه جدید خود نوشتند: این تحقیقات مغزی محدود به آزمایش های آزمایشگاهی با روش های تصویربرداری عصبی سنگین (fMRI ، اسکن PET) است در حالی که علوم اعصاب اجتماعی و در نتیجه مطالعه احساسات جمعی، به سمت الگوهای طبیعی/زیست محیطی در حال حرکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا موسیقی ما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

چرا موسیقی ما را تحت تأثیر قرار می دهد؟