مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 08:452020-11-07اقتصادي

عملیات کپه کاری در سطح 150 هکتار از مراتع دامغان آغاز شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه کپه کاری در سطح 150 هکتار از مراتع شهرستان آغاز شد، گفت: نزدیک به 50 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اکبر عباسی راد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی دامغان ضمن اشاره به آغاز اجرای عملیات پروژه بیولوژیک احیایی و اصلاحی موسوم به کپه کاری در دامغان بیان کرد: این طرح در 150 هکتار از مراتع شهرستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کپه کاری مراتع اگره و آهوانو دامغان با اعتبار 48 میلیون تومان اجرا می شود، ابراز کرد: اعتبارات طرح مذکور از صندوق توسعه ملی سال جاری تأمین می شود.

رییس منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه کپه کاری در واقع بذرکاری گونه های مرتعی با حفر چاله است، تاکید کرد: این عملیات در سطح 100 هکتار از مراتع آهوانو با اعتباری بالغ بر 32 میلیون تومان و در سطح 50 هکتار از مراتع اگره با اعتباری بالغ بر 16 میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

عباسی راد با بیان اینکه از بین روش های تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع، کپه کاری از روش هایی است که با استفاده از نیروی کار انسانی انجام می شود، ابراز کرد.

این طرح با کمک بخش خصوصی در شهرستان اجرایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات کپه کاری در سطح 150 هکتار از مراتع دامغان آغاز شد

عملیات کپه کاری در سطح 150 هکتار از مراتع دامغان آغاز شد