مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 09:302020-11-07اقتصادي

افزایش 136 درصدی قیمت برنج خارجی/ وارداتی ها در راه بازار


روند افزایشی قیمت برنج های خارجی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در نهایت به گرانی آن تا 136 درصدی نسبت به پارسال منتهی شد و این در حالی است که بعد از برطرف شدن موانع ترخیص برنج های دپو شده در گمرک، - روند افزایشی قیمت برنج های خارجی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در نهایت به گرانی آن تا 136 درصدی نسبت به پارسال منتهی شد و این در حالی است که بعد از برطرف شدن موانع ترخیص برنج های دپو شده در گمرک، اکنون به تدریج در حال ورود به بازار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنج از جمله کالاهای اساسی است که از اوایل امسال از لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی خارج شد و با ارز نیمایی که به حدود 26 هزار تومان می رسد، تامین می شود؛ موضوعی که از نظر فعالان بازار موجب رشد قیمت برنج وارداتی شد.

اما در کنار آن، دپوی بیش از 230 هزار تن برنج وارداتی از سال گذشته تاکنون و عدم امکان ترخیص، در افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار بود.

وضعیت واردات برنج نشان از کاهش آن داشت؛ به طوری که طبق اعلام مسئولان گمرک از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به ترخیص 580 هزار تن برنج به ارزش 533 میلیون دلار از گمرکات کشور اقدام شد، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 986 هزار تن برنج به ارزش بیش از یک میلیون دلار ترخیص شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 136 درصدی قیمت برنج خارجی/ وارداتی ها در راه بازار

افزایش 136 درصدی قیمت برنج خارجی/ وارداتی ها در راه بازار