مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 10:152020-11-07اقتصادي

پیش بینی تولید 200 هزار تن لیموشیرین در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت لیمو شیرین 270 هزار تن محصول از باغ های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف سراسر کشور شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت لیمو شیرین 270 هزار تن محصول از باغ های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف سراسر کشور شود.

مهدی همتی شنبه 17 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین با سهم 43 درصدی از تولید لیموشیرین کل کشور، رتبه نخست تولید در این محصول را دارد، افزود: برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به میانگین تولید 49 تن لیمو شیرین در هر هکتار از باغ های قیروکارزین، افزود: سطح باغ های زیر کشت محصول لیمو شیرین در این شهرستان نزدیک به 5500 هکتار است.

همتی با یادآوری اینکه کار برداشت لیمو شیرین به صورت دستی و در یک دوره بیش از چهار ماه به طول می انجامد، بیان کرد: در طول دوره مذکور پیش بینی می شود بیش از یک میلیون نفر روز نیروی کارگری در باغ های قیروکارزین مشغول به کار باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه سازگاری و تناسب آب، خاک و اقلیم قیروکارزین با درخت لیمو شیرین موجب شده محصول از کیفیت و تناژ تولید ممتازی برخوردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 200 هزار تن لیموشیرین در قیروکارزین

پیش بینی تولید 200 هزار تن لیموشیرین در قیروکارزین