مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 04:502020-11-08اقتصادي

افزایش 5 برابری قیمت کودهای وارداتی/خرید تضمینی به کمک کشاورزان می آید


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تمامی هزینه های تولید را بویژه در حوزه نهاده ها پوشش می دهد.

- ایسنا/مرکزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تمامی هزینه های تولید را بویژه در حوزه نهاده ها پوشش می دهد.

علیرضا نظری در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص گرانی و افزایش چندین برابری قیمت کودهای فسفاته و ازته و همچنین ناتوانی کشاورزان در تامین این اقلام برای مزارع که می تواند موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی شود، اظهار کرد: گران شدن نهاده های کشاورزی یکی از مشکلات پیش روی کشاورزان است، اما باید گفت که افزایش قیمت کودهای ازته به دلیل اینکه تولید داخلی بوده، نسبی بوده و تاثیرچندانی در افزایش هزینه های تولید محصول ندارد.

وی ادامه داد: گرانی کودهای فسفاته، نیترات و سوپرفسفات که عمدتا وارداتی هستند، قابل توجه بوده و قیمت هر گونی 50 کیلوگرمی که قبلا بین 90 الی 110 هزار تومان بود به 480 الی 520 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص نگرانی های موجود برای کاهش سطح تولید محصولاتی نظیر گندم و جو متاثر از افزایش قیمت نهاده های کشاورزی گفت: اصلاحیه تبصره های ماده واح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 برابری قیمت کودهای وارداتی/خرید تضمینی به کمک کشاورزان می آید

افزایش 5 برابری قیمت کودهای وارداتی/خرید تضمینی به کمک کشاورزان می آید