مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 05:302020-11-08بين الملل

حدادعادل با سفیر افغانستان در ایران ابراز همدردی کرد


حدادعادل به همراه هیاتی از فرهنگستان زبان و بنیاد سعدی با حضور در محل سفارت افغانستان در ایران، ضمن محکوم کردن ترور دانشجویان دانشگاه کابل، - با سفیر و مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در این دیدار حدادعادل با اشاره به عملیات تروریستی اخیر داعش در دانشگاه کابل و کشته شدن تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان در هفته گذشته و انفجار صبح امروز در کابل، گفت: این حوادث بسیار تلخ و دردناک است و ما مسبب همه این مشکلات را آمریکا می دانیم که با اسم دین و مسلمانی به گروهی قدرت می دهد تا مسلمانان دیگر را بکشند و ناامنی ایجاد کنند.

وی خطاب به سفیر افغانستان در ایران افزود: حادثه ای که در روزهای اخیر در دانشگاه کابل اتفاق افتاد باعث اندوه همه ایرانیان شد و فرهنگستان زبان و ادب فارسی از آن جهت که سرزمین افغانستان را بخشی از قلمرو بزرگ زبان فارسی می داند وظیفه خود دانست این مصیبت را به ملت و دولت افغانستان تسلیت بگوید و از جنابعالی می خواهیم مراتب تسلیت اهل فرهنگ و دانشگاهیان و فرهنگستان را به ملت دوست و برادر افغانستان اعلام کنید.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان گفت: ما دو ملت همزبان هستیم که فرهنگ واحد داریم و حرف دل مردم ایران، حرف دل مردم افغانستان است و بدانید مردم افغانستان تنها نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدادعادل با سفیر افغانستان در ایران ابراز همدردی کرد

حدادعادل با سفیر افغانستان در ایران ابراز همدردی کرد